Wij zijn trots op ons uitgebreide aanbod voor meerbegaafde leerlingen. Sinds het schooljaar 2024-2025 maken wij gebruik van de afnametool “Zoov” om hoogbegaafdheid vroegtijdig op te sporen. Deze tool helpt ons om talenten te herkennen en te ondersteunen, zodat elk kind de kans krijgt om zich optimaal te ontwikkelen. Daarnaast zijn alle leerkrachten geschoold om het onderwijs ook voor meerbegaafde leerlingen uitdagend te maken. Wij gebruiken de Taxonomie van Bloom als leidraad hiervoor. De taxonomie van Bloom is een veelgebruikt model in het onderwijs om verschillende niveaus van denkvaardigheden te classificeren. Deze taxonomie onderscheidt zes niveaus van cognitieve complexiteit: onthouden, begrijpen, toepassen, analyseren, evalueren en creëren.Deze niveaus helpen bij het formuleren van leerdoelen en het ontwerpen van onderwijsactiviteiten die leerlingen uitdagen om hogere denkvaardigheden te ontwikkelen.
Daarnaast werken wij samen met het Talentenlab, een expertisecentrum dat gespecialiseerd is in het begeleiden van hoogbegaafde leerlingen.
Voor onze meerbegaafde leerlingen bieden wij de ‘Flexgroep’ aan. In deze groep komen leerlingen één keer per week samen om te werken aan uitdagende projecten en opdrachten. De Flexgroep biedt een stimulerende omgeving waarin leerlingen hun talenten kunnen ontwikkelen en samenwerken met gelijkgestemden.
Wij geloven dat elk kind uniek is en recht heeft op onderwijs dat aansluit bij zijn of haar behoeften en talenten. Met ons aanbod voor meerbegaafde leerlingen streven wij ernaar om een inspirerende en uitdagende leeromgeving te creëren.